Den lilla ön

saknar det

Allt är så kaos här på Malta , men tanke på att det är så litet och att de flesta svenskarna här vet vilka alla är så går snacket. Det man hör kan vara både postitvt och negativt, men de mesta som snurrar runt i våra huvuden är jobb snacket. En del säger att ett företag är bra att jobba på medan andra säger att det är de värsta företaget man kan jobba på. Det blir svårt att veta vem/vilka man ska tro på , och lättare blir det inte när en av våra vänner säger att man inte ska lita på någon förutom sig själv här på Malta. Som sagt så blir man galen!
Jag ska provjobba på ett företag på måndag som en del säger är de värsta företaget man kan vara på men vår mäklare har sagt att det är ett bra företag. Så vad ska man tro egentligen...

Jag saknar Sverige en del människor saknar jag otroligt mycket andra skulle jag kunna tänka mig att vara utan ett tag till. Men men vi har bra väder till skillnad från Sverige då jag har pratat med släkt och vänner som säger att det är extremt kallt. Men tro det eller ej idag har det faktiskt regnat hos oss , detta skedde när jag var på väg till intervjun så det var inte de bästa med dagen kan jag tillägga. Men att jag får provjobba ger ett stort plus.
Jag trivs otroligt bra här på Malta med är inte helt säker på att det är bättre än Stockholm.
På tal om Stockholm så är det vääldigt många som har fördomar om stockholmare bland annat att man är väldigt dryg och nästintill elak om man kommer därifrån. Och Sanna göteborgaren ska bara vara snäll och mysig visserligen är hon dte men vert kommer alla dessa fördomar ifrån? 
Men nu ska jag börja göra mig iordning för en tacokväll utan tacos med hamburgare istället ( vi ville hellre ha tacos) men det kommer bli så bra ändå!!

/ issele


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0