Torsdag

Idag är det röd dag på Malta, vilket innebär att alla är lediga (förutom vi som jobbar skift....) och alla affärer är stängda. Dagen heter Feast of Saint Paul's Shipwreck och som jag fattat det är det en högtid där man firar minnet av St Paul som gick på grund utanför Malta, han anses tydligen som "the spiritual father of the Maltese". Högtider här på Malta firas väldigt stort, enligt Simone på vårat jobb brukar det idag vara någon parad på vissa gator där folk bär hans staty, raketer lär det vara också. Malteserna älskar raketer, dock inte på nyårsafton men annars så.

I september/oktober någongång började dom smälla raketer vid 3-4 på dagen, jag var ensam hemma och blev livrädd trodde det var krig! Issa kommer hem från jobbet någon timme senare lika rädd hon. Eftersom det var ljust ute såg vi inte att det var raketer..

Kaos i supporten förut idag så fick hoppa in och hjälpa till där istället för att vara i callet, skönt med lite omväxling.. Ingen på min lista som vill svara idag.. Fick precis höra från min chef att jag ska vara i supporten imorgon också, istället för callet så det var kul. Gillar callet men som sagt kul med lite omväxling hade ju velat jobba 50% i varje. Det dåliga är att jag skulle fixat mina naglar innan jobbet imorgon men fick ringa och avboka det eftersom jag börjar 9 istället för 12.. Hoppas hon har någon tid efter jobbet istället, kunde inte boka det idag eftersom det är holiday här och alla lediga. Menmen, nu är det lunch och sedan back to the phone.

/Sanna



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0